קידום אורגני בגוגל או פרסום בגוגל אדוורדס?
מבוא
קידום אורגני או ממומן בגוגל או פרסום בגוגל אדוורדס זו בעצם שאלה כמו איך אתה יכול לקדם את העסק שלך בגוגל? האם להשתמש בקידום אורגני או ב-AdWords? במאמר זה, נבחן מספר היבטים ונעזור לך להחליט אם קידום אורגני בגוגל או פרסום בגוגל אדוורדס מבין השניים הוא הטוב ביותר עבור החברה שלך.
קידום אורגני
כדי לענות על השאלה קידום אורגני בגוגל או פרסום בגוגל אדוורדס ראשית חשוב להבין קודם מה זה קידום אורגני. קידום אורגני, לעומת זאת, זול יותר ומתמשך יותר. זה מתאים לקמפיינים שיווקיים ארוכי טווח והוא יכול לעזור לך להגיע לקהל רחב יותר מאשר מודעות בתשלום. קידום מסוג זה עובד היטב עבור חברות B2B מכיוון שיש להן יותר זמן לייצר לידים חדשים ולטפח אותם ללקוחות. זה גם אידיאלי אם יש לך SME שאין לו תקציב גדול אבל עדיין צריך למצוא לקוחות חדשים באמצעות גילוי אורגני.
AdWords
גוגל אדוורדס היא מערכת פרסום בגוגל לעסקים בתשלום לפי קליק המאפשרת למפרסמים להציג מודעות בגוגל ובאתרי השותפים שלה, על סמך מילות מפתח.
זהו כלי פופולרי עבור עסקים לקידום המוצרים והשירותים שלהם. להלן כמה מהיתרונות של השימוש בשירות זה:
קידום אורגני זול יותר ומתמשך יותר
אם אתם רוצים לפרסם את העסק שלכם בגוגל, הדבר הראשון והחשוב ביותר שאתם צריכים לדעת הוא שיש שני סוגי פרסום: קידום ממומן וקידום אורגני. קידומי מכירות בתשלום הם אלה שאתה רואה כשאתה מחפש משהו בגוגל – המודעות הממומנות בראש דף תוצאות החיפוש שלך.
מבצעים אורגניים הם אלו שמופיעים מתחת למבצעים בתשלום שלך ויתבססו על מה שהמשתמשים מחפשים ביחס לעסק שלך.
חשוב להבין את זה כי לשאלה אם קידום אורגני בגוגל או פרסום בגוגל אדוורדס יש גם אלמנט כלכלי.
למרות שזה יכול להיראות שלמבצעים בתשלום יש מיקום טוב יותר מאלה האורגניים, ייתכן שהם למעשה לא יהיו יעילים כל כך לאורך זמן מכיוון שהם לא גורמים למשתמשים להיות מעורבים במותג שלך. מצד שני, אם משתמש לוחץ על קידום אורגני, זה אומר שהוא כבר מתעניין במה שיש לך להציע! זה מקל עליהם להפוך ללקוחות נאמנים מכיוון שהם כבר יודעים מי אתה לפני שלחצתם (ואולי אפילו מבצעים רכישות).
אבל האם קידום אורגני באמת מתאים להם?
אבל האם קידום אורגני באמת מתאים להם? התשובה תלויה בסוג העסק, המוצר ומחירו.
אם אתה עסק חדש, בתשובה לשאלה קידום אורגני בגוגל או פרסום בגוגל אדוורדס?
אנחנו ממליצים להתחיל בקידום אורגני. זה ייתן לך זמן לצבור ניסיון ולרכוש מיומנויות חדשות מבלי לבזבז יותר מדי. עם זאת, אם אתה עסק מבוסס שפועל כבר שנים אך לא רכש לקוחות רבים באמצעות מאמציך או פרסום בתשלום בגוגל אדוורדס, אז זה הזמן לנסות פרסום בתשלום וכן לראות אם יש דרכים אחרות הרחב את טווח ההגעה שלך יותר ממה שאפשרי רק באמצעות שיטות אורגניות בלבד (לדוגמה: מדיה חברתית).
יתרונות קידום אתרים אורגני
היתרונות של פרסום ממומן בגוגל (ADWORDS)
אז איזו שיטה עדיפה לעסק שלך?
אם התשובה לשאלה קידום אורגני בגוגל או פרסום בגוגל אדוורדס עבורך תהיה קידום ממומן, אז כשזה מגיע לקידום העסק שלך יש כמה שיטות שונות שאתה יכול לנקוט בהן.
אתה יכול לשלם עבור פרסומות בגוגל או שאתה יכול פשוט לפרסם תוכן אורגני שמופיע בתוצאות של אנשים שמחפשים מילות מפתח הקשורות להצעות שלך. נעבור על כל שיטה ונספר לך מה הן, איך הן עובדות ואיזו מהן הכי מתאימה לעסק שלך.
קידום אורגני בגוגל
קידום אורגני בגוגל (או "קידום אתרים אורגני") נעשה על ידי פרסום תוכן שמופיע בתוצאות החיפוש כי מישהו קישר אליו או שיתף אותו דרך אתרי מדיה חברתית כמו פייסבוק או טיקטוק. זה בעצם פרסום בחינם מכיוון שמשתמשים מוציאים תוכן בעצמם ולא משלמים כסף כדי שהאתר שלהם יהיה רשום גבוה יותר בדף מאשר מתחרים אחרים שמוכרים מוצרים/שירותים דומים. החיסרון הוא שלא כולם יראו את האתר שלך לפני שימצאו משהו אחר רלוונטי יותר.
פרסום בגוגל אדוורדס
Google AdWords מאפשרת לעסקים להציב מודעות בראש דפי תוצאות החיפוש שלהם כאשר הם מחפשים מילות מפתח ספציפיות הקשורות ספציפית למה שהם מציעים – מה שגורם להן להיראות אמינות יותר מאשר מתחרים שמוכרים שירותים דומים. המועדות הללו עוברות לאתר החברה או לדפי נחיתה ייעודיים.
צורת פרסום זו דורשת הגדרה מראש כך שמשתמשים שילחצו על קישורים אלו יעשו זאת רק אם הוא/היא כבר לחצו על תוצאה אחרת תחילה; כל הקליקים חייבים להגיע מאלה שכבר הכשירו את עצמם כמתעניינים בנושא הנדון (כלומר שהם היו מקלידים משהו כמו "אוכל אורגני" בדפדפנים שלהם).
כאשר משתמשים בתוכן אורגני, חשוב מאוד להקפיד ולא להשתמש בתוכן משוכפל, שכן הוא פוגע בתוצאות החשיפה של האתר וגוגל יודע להבחין בין תוכן שפורסם מוקדם, לעומת תוכן שפורסם מאוחר יותר. ועם זאת, כל עוד מקפידים על יצירה של תוכן יצירתי ומעניין, שבאמת מעניק ערך מוסף לקורא ומותאם להנחיות של גוגל – מדובר בשיטת שיווק דיגיטלי שבטווח הארוך יכולה להוביל להרבה לידים חמים, ולהגדלה יציבה של אחוזי ההמרה.
קידום אורגני בגוגל או פרסום בגוגל אדוורדס?
התשובה לשאלה קידום אורגני בגוגל או פרסום בגוגל אדוורדס תלויה ביעדים ובצרכים העסקיים הספציפיים שלך.
אם אתה עסק קטן, קידום אורגני הוא הדרך ללכת. הסיבה לכך היא שיש לו עלות נמוכה יותר לקליק מאשר פרסום ב-Google AdWords, כלומר, זה נותן לך יותר כסף עבור הכסף שלך. אתה גם תראה תוצאות מהירות יותר עם שיטה זו מכיוון שהיא מסתמכת על משתמשים שמחפשים מילות מפתח הקשורות למוצרים או השירותים שלך בשאילתות של מנועי החיפוש שלהם, במקום להיות ממוקדים על ידי מודעה המבוססת על תחומי העניין וההעדפות שלהם (כמו פרסום).
מצד שני, אם אתה חברה גדולה שמוכרת מיליוני מוצרים ברחבי העולם עם מעט מאוד זיהוי מותג בקרב קהלים חדשים – או אם אתה מנסה למשוך לקוחות שכלל לא מודעים לכך שהם צריכים עדיין את מה שאתה מוכר – כדאי לשקול שהתשובה לשאלה קידום אורגני בגוגל או פרסום בגוגל אדוורדס תהיה פרסום ב- Google AdWords. שיטה זו מאפשרת לך להגיע לאנשים שאולי לא יודעים אחרת על המוצר או השירות שלך ולשכנע אותם עד כמה זה יכול להיות מועיל עבורם עוד לפני שהם נקטו פעולה!
לסיכום
והנה לך! אנו מקווים שאחרי קריאת המאמר הזה עזרנו לך לקבל החלטה אם ללכת על קידום אורגני בגוגל או פרסום בגוגל אדוורדס בצורה הכי חכמה בשבילך. אבל זכור, אל תסתפק במילה שלנו – אתה תמיד צריך לעשות מחקר משלך ולראות מה עובד הכי טוב עבור העסק שלך!