צור קשר

בעל עסק מגיע לך הטוב ביותר (מובייל)

צור קשר

מהו תוכן משוכפל?

מהו תוכן משוכפל? – תוכן עניינים

מבוא מהו תוכן משוכפל?

שואלים מהו תוכן משוכפל בכלל? אז הוא תוכן שמופיע באתר שלכם ובאתרים נוספים. יתכן והעתיקו אותו מכם, יתכן והעתקתם אותו מאחרים. לכאן או לכאן, זהו תוכן שגוגל לא אוהב בכלל, והנוכחות שלו פוגעת בחשיפה ובקידום של האתר שלכם ברשת. 

מהו תוכן משוכפל? ולמה הוא הכינים שכל אתר אינטרנט חייב לנקות?

אז מהו תוכן משוכפל ולמה זה קריטי מבחינה עסקית ומשפטית? חשוב להבין שכאשר מעתיקים תוכן משוכפל מפרים זכויות יוצרים לכל דבר, ולא מעט עסקים נתבעו בנושא בעשרות ואפילו מאות אלפי שקלים. 

כמובן שתוכן משוכפל הוא גם פחות איכותי ועשוי לתסכל גולשים שמחפשים לקבל תשובות שונות לאותן שאלות באתרים שונים. הדבר גורם לגוגל לסרוק תוכן משוכפל ולסמן אותו לרעה, מה שמוביל אותו לתחתית שרשרת המזון האינטרנטית.

אז מהי כתיבת תוכן משוכפל סביל? מהו תוכן משוכפל פעיל, וכיצד מאתרים אותו ומוחקים אותו מהאתר שלנו סופית?

מהו תוכן משוכפל סביל?

כדי לענות על השאלה מהו תוכן משוכפל? חשוב קודם להבדיל בין תוכן משוכפל סביל לתוכן משוכפל פעיל. תוכן משוכפל סביל הוא תוכן משוכפל שגוגל מוכן לסבול. למה? משום שהוא קצר, מובן ומותאם לסגנון אחר של חיפוש. בזכות פרצה קטנה זו בגדר ניתן לייצר מאמרים שחוזרים על עצמם, אך פונים לערים שונות כמו שירותי הנהלת חשבונות ברחובות/יבנה/ישוב גזר וכדומה. 

באותו האופן, גוגל לא יעניש אתכם על תוכן שמועתק מהאתר שלכם, וקיים במספר עמודים באתר. הכוונה היא לפסקה שחוזרת על עצמה, שורת מידע, מספר טלפון או כל דבר אחר. הסיבה לכך היא שגוגל מבין כי ישנם תכנים שחשוב שיחזרו על עצמם בכל אתר, וכל עוד לא מדובר בהעתקה מאתר אחר, הפעולה מאושרת.

מהו תוכן משוכפל פעיל?

תוכן משוכפל פעיל הוא תוכן משוכפל שפעיל במספר אתרים יחד, וכתוצאה מכך עשוי לפגוע באחוזי הקידום והחשיפה של האתר. גוגל יודע איזה אתר פרסם את התוכן המקורי, ומשתמש במידע זה כדי לדחות את האתרים המעתיקים לתחתית שרשרת המזון הדיגיטלית.

בדיקת תוכן משוכפל המדריך המלא

אז עכשיו שברור מאוד מהו תוכן משוכפל? זאת כבר לא שאלה, הגיע הזמן לפתור את הבעיה אחת ולתמיד. בכדי לגלות אם קיימת בעיה של שכפול תוכן באתר שלכם או אם העתיקו מכם תוכן, מומלץ להשתמש בכלי אינטרנטי מצוין בשם Copyscape.

על ידי הזנה של כתובת האינטרנט שלכם במנוע החיפוש שלו, הכלי החכם הזה יסייע לכם לאתר תוך שניות את כל התוכן המועתק באתר שלכם, ואת כל האתרים שמעתיקים מכם תכנים. הכלי איכותי לניהול תוכן ומביא לתוצאות מעולות, כך שתוכלו לגלות גם אם העתיקו מהאתר שלכם פסקה קצרה בלבד. 

יש לציין שגם לגוגל יש כלי חינמי לאיתור של תוכן משוכפל. בכדי לוודא את עצמכם, מומלץ להשתמש בשני הכלים ולהימנע מתוכן משוכפל לחלוטין.

במידה והייתם רוצים לבדוק אם כותב התוכן שלכם מייצר תוכן מועתק או מקורי, ניתן להיעזר בכלי ה- Premium של Copyscape ולהעתיק אליו מאמר שלם שנכתב על ידו. במידה ונמצאו קטעים מהמאמר באתרים נוספים, מצאתם כותב תוכן עצלן.

מהו תוכן משוכפל?

מה עושים עם תוכן משוכפל?

משנים אותו לתוכן מקורי כמובן! במידה ואיתרתם תוכן משוכפל באתר שלכם,

יתכן והוזן בעבר על ידי משווק או כותב תוכן עצלן או אפילו בתום לב. במצבים כאלו, חיוני למחוק כל שריד של תוכן משוכפל ולייצר תוכן מקורי וחדש שיחליף אותו, ועל ידי כך להגדיל את אחוזי החשיפה והקידום של האתר שלכם.

במידה וגיליתם כי העתיקו תוכן מכם, אתם תמיד יכולים לפנות אל עורך דין ולהיוועץ בדרכים להסיר את התוכן מהאתר המעתיק בכדי להשיב את המקוריות והבלעדיות של התוכן שלכם לסדרה.

לסיכום

עכשיו שהשאלה מהו תוכן משוכפל? קיבלה תשובה מעמיקה תסכים איתי שתוכן משוכפל הוא מכה, אין מה להגיד. בסופו של יום הוא פוגע באחוזי החשיפה של האתר, הוא פוגע ביכולת הקידום של האתר והתכנים באתר, ומומלץ להכחיד אותו מהעולם הדיגיטלי שלנו במהירות האפשרית. שימוש בכלים אלו וכלים נוספים וחינמיים המצויים ברשת יסייע לכם לאתר תוכן מועתק במהירות, ולהעלים אותו ביעילות מהאתר שלכם. 

במידה ונתקלתם בתוכן מועתק שלכם באתרים אחרים, מומלץ לפנות לעזרה משפטית בנושא. 

שתף ברשתות החברתיות

One comment

כתוב תגובה

דילוג לתוכן