צור קשר

בעל עסק מגיע לך הטוב ביותר (מובייל)

צור קשר

בניית אתרים לחרדים

בניית אתרים לחרדים – תוכן עניינים

מבוא

בפרק זה נדון במאפיינים של בניית אתרים עבור אנשים המשתייכים לקהילות חרדיות. בניית אתרים ללקוחות מהמגזר החרדי מחייבת עבודה רגישת תרבות, שכן, ישנם הבדלים תרבותיים עמוקים שחייבים להכיר על מנת לתת שירות איכותי ומדויק.

בניית אתרים לחרדים יכולה להיות מאתגרת ומתגמלת כאחד, גם אם אינכם עוד מכירים לעומק את הקהילה. על מנת להבין את האתגרים הטמונים בעת בניית אתרים למגזר החרדי ולקבל כלים להתמודד עם אתגרים אלו, כדאי להתחיל בהיכרות קצרה עם החברה החרדית בישראל.

החברה החרדית בישראל

החברה החרדית בישראל מחולקת לתת קבוצות, אשר לכל אחת מהן מנהגים וכללים משלה. קבוצות אלו אינן בהכרח מקיימות אינטראקציה זו עם זו, ולכן לא ניתן להסיק שלכלל חברי הקהילה החרדית יש מערכת זהה של סמלים, כללים ומנהגים. עם זאת, ניתן לומר שמרבית חברי הקהילה החרדית אינם בקיאים בשימוש בטכנולוגיה מודרנית.

משמעות הדבר היא, שסביר להניח שתהיה לחרדים גישה מוגבלת לאתר. לאור זאת, יתכן מאוד שחברי הקהילה יבחרו לקבל מידע או לבצע רכישות במרחבים הפיזיים ולאו דווקא ברשת. במקרים בהם יחפשו מידע מקוון, סביר שיתעניינו באתרים הפונים לקהילה החרדית, ולאו דווקא יגלשו באתרים כלליים. 

שימוש של קהילות דתיות באתרי אינטרנט 

אתרי אינטרנט הם חלק בלתי נפרד מחיי היומיום של כולנו. הם מייצגים את הדרך החדשה להגיע למגוון עצום של אנשים מכל קצוות העולם. לאתרי אינטרנט העוסקים בקהילות דתיות יכולים להיות שימושים שונים. הינה כמה מהם:

  • אתר האינטרנט יכול לשמש ככלי שיווקי.
  • הוא יכול גם לשמש כדרך לקדם אג'נדה וערכים באמצעות תכניות הסברה.
  • ניתן גם להשתמש באתר ככלי לגיוס כספים ולדרבן אנשים שלא בהכרח היו תורמים לתרום מכספם.
  • האתר יכול לשמש גם לצורך קיום סקרים נרחבים על קיום תכניות או פרויקטים שונים בקהילה.
     
  • כמו כן, ניתן גם לפרסם עדכונים קבועים בבלוג לגבי אירועים קרובים – כך הגולשים יישארו מעודכנים לגבי קיום אירוע מרגש או חשוב בבית הכנסת וכדומה.

בניית אתרים לחרדים

בניית אתרים לחרדים

כאשר עובדים על פרויקטים עם אנשים המשתייכים למגזר החרדי, חשוב לעשות חשיבה מעמיקה לגבי התפיסות האישיות שלכם וכן לסקור את הכלים שבידיכם להתמודדות עם אתגרים, שכן בניית אתרים למגזר החרדי היא עולם ומלואו.

על מנת לצלוח את המשימה ולבנות ללקוחות שלכם לאחר בניית אתר מותאם בדיוק לצרכים שלהם, תצטרכו הבנה מעמיקה המתייחסת לדת, לתרבות ולסמלים של הלקוחות שלכם ושל אוכלוסיית היעד שצפויה להשתמש באתר. אם לא תטרחו להכיר וללמוד את ההיבטים הללו, לא תצליחו ליצור עבורם אתר אינטרנט יעיל. מחקר מקיף קודם הוא חיוני. 

תוכן כתוב ותוכן ויזואלי לאתר 

חלק משמעותי בתהליך בניית אתר ללקוחות המשתייכים לקהילה החרדית בפרט, הוא כתיבה של תוכן רלוונטי. התוכן הוא אחד המרכיבים החשובים, שכן הוא משפיע באופן ישיר על האופן בו משתמשים יחוו את האתר. על מנת שיווצר אמון בין המשתמשים באתר ללקוחות שלהם, מומלץ שתהיה להם היכולת לקבל תמונה כללית של האדם או קבוצת האנשים, העומדים מאחורי האתר.

כמו כן, מומלץ מאוד להקפיד על תכנים, תמונות וסרטונים צנועים, שכן צניעות היא ערך עליון בקרב חרדים. תכנים שאינם צנועים, עלולים להיתפס כפוגעניים. תוכלו לצרף לתמונות אייקונים שמציינים שהתוכן צנוע. 

לסיכום

בניית אתרים למגזר הדתי יכולה בהחלט להיות מורכבת, והיא דורשת מבוני האתרים להיות רגישים מאוד לתרבות של הלקוחות, גם אם היא שונה משלהם. רגישות תרבותית יכולה בהחלט לגרום ללקוחות להרגיש שאתם מכבדים אותם, את הכללים והעקרונות שלהם כך יהיו מרוצים, ואף יבטחו בכם לעבודה משותפת בעתיד. 

שתף ברשתות החברתיות

כתוב תגובה

דילוג לתוכן