צור קשר

בעל עסק מגיע לך הטוב ביותר (מובייל)

צור קשר

בניית אתר רספונסיבי

בניית אתר רספונסיבי – תוכן עניינים

מבוא

בניית אתר רספונסיבי היא פעולה חשובה לעסק שלכם, היות ולפחות מחצית מהגולשים היום משתמשים בטלפון הנייד שלהם לגלישה באתרים שונים ולקבלת שירותים עסקיים.

המשמעות של בניית אתר רספונסיבי, היא התאמה של הגלישה באתר למכשיר הנייד: טלפון או טאבלט, ולא רק למחשב. כאשר יש התאמה של חוויית המשתמש למכשיר שדרכו הוא גולש, הלקוח מרגיש בנוח לגלוש באתר העסקי שלכם גם מהמחשב וגם מהמכשיר הסלולרי או הטאבלט שלו.

חוסר התאמה של הגלישה וחווית המשתמש לפלטפורמות הגלישה השונות תגרום למשתמשים רבים לוותר על הגלישה באתר שלכם בשל סרבול או חוסר נוחות, וככל הנראה לעבור לאתר מתחרה, שמציע שירות דומה לזה שאתם מציעים ואולי אף לרכוש ממנו או להשתמש בשירותיו.

לכן, התאמת חוויית המשתמש לגלישה בסלולר היא קריטית עבורכם ועבור הלקוחות שלכם. בניית אתר רספונסיבי עשויה להגדיל את כמות הלקוחות שלכם בבערך פי-שניים מאשר אם האתר שלכם לא יהיה מותאם לגלישה נוחה מכל סוגי המכשירים. 

סוגים של אתרים וההבדלים ביניהם

לפני שאתם מחליטים לצאת לתהליך בניית אתר רספונסיבי עבור העסק שלכם, חשוב לדעת כי ישנם סוגים אחדים של אתרים, וכדאי להתאים את סוג האתר שתחליטו לבנות לעסק הספציפי שלכם. 

כדי לבצע התאמה מושלמת לצרכים ולרצונות שלכם, רצוי להתייעץ עם החברה שבונה עבורכם את האתר ולהציג בפניה את כל הדרישות והרצונות שלכם מתהליך בניית אתר רספונסיבי עסקי. 

לעיתים כדאי ואף רצוי לשלב בין שני סוגי אתרים ואף יותר, כדי ליצור את האתר שיתאים ביותר עבור העסק שלכם.

אתר תדמית

תפקידו של אתר תדמית הוא לקדם ולמתג עסק או אדם העוסק בתחום מסוים. בניית אתר רספונסיבי תדמיתי מטרתו לבדל ולהבליט את העסק על פני שאר המתחרים, ולרוב פעולה זו תעשה באמצעות אתר תדמית שבו יוצגו פעולות העסק, השירותים שהוא מספק ללקוחותיו, גלריית תמונות, מאמרים הקשורים לתחום ההתמחות של העסק, פרטים ליצירת קשר ולעיתים גם מידע אודות לקוחות ממליצים.

אתר חנות וירטואלית

בניית אתר רספונסיבי

אתר חנות עוסק במכירת מוצרים מכל סוג, ולכן עיצוב האתר והתאמתו ללקוח יהיו בהתאם לשירות אותו הוא מספק. האתר יעוצב כחנות בצורה נוחה וקלה לצפייה בפריטים ולרכישה.

התפריט הראשי של האתר יעוצב באופן כזה שמאפשר לצפות ולבחור במוצרים השונים, ולעיתים תכופות האתר יכיל בלוג שמספק מאמרים ומידע אודות המוצרים השונים כדי לאפשר ללקוחות להתרשם לחיוב מהרכישה אותה הם עומדים לבצע. 

אתר קטלוג או גלריית תמונות

סוג זה של אתר מתאים יותר לעוסקים במקצועות העיצוב, האומנות והצילום, והוא מדגיש את גלריית התמונות של העסק או האדם העוסק בתחום. יתכן ומדובר בתהליך בניית אתר קטלוג של שירות מסוים כגון עיצוב הבית או עיצוב עוגות, בלוג שמציג את התוכן שלו בעיקר דרך תמונות או קליפים או תיק עבודות שמצריך להציג תמונות רבות.

אתר לשיווק תוכנה או אפליקציה

בניית אתר רספונסיבי שמציג את היתרונות ודרך הפעולה של תוכנה או אפליקציה מסוימת, ואינו דורש חלוקה לדפים רבים או תפריטים סבוכים. לרוב מדובר באתר שיציג דף אחד ובו יתרונות התוכנה, דרך העבודה שלה והתוצאה שניתן להשיג איתה ואפשרות לרכישה ותשלום.

חשיבות ההתאמה הרספונסיבית לאתר שלכם

כפי שנוכחנו להבחין, ישנם סוגים רבים ומגוונים של אתרים שיכולים לקדם ולמתג את העסק שלכם, וכל מה שנותר לכם, יחד עם אנשי המקצוע שבונים ומעצבים עבורכם את האתר העסקי שלכם, הוא לבחור את סוג או סוגי האתרים שיציגו ויבדלו את העסק שלכם על פני עסקים אחרים מתחרים.

בנוסף לבנייה ועיצוב של האתר שלכם, שתילת תוכן ותמונות, רצוי וכדאי להתאים את חווית המשתמש לגלישה בפלטפורמות השונות: מחשב, טלפון נייד וטאבלט, וזאת כדי שלא לאבד גולשים, משמע, איבוד לקוחות פוטנציאלים. לקוח שחש שהגלישה באתר מסוים היא מסורבלת ומסובכת עבורו, ימהר לצאת מהאתר ובמקרה הגרוע יותר עבורכם, יבחר אתר מתחרה להיעזר בשירותיו.

לבעלי עסקים שרוצים לקדם את העסק שלהם, ולהגיע לכמה שיותר לקוחות, יש הבנה עמוקה לכך שהיום, אולי יותר מאשר בעבר, יש להתאים את הגלישה לסוג המכשיר שבו גולש הלקוח עם תהליך בניית אתר רספונסיבי שיטתי וממוקד.

את ההתאמה הטובה ביותר לגלישה ולחוויית לקוח מיטבית, תוכל לבצע עבורכם החברה שבה תבחרו לבנייה ולעיצוב האתר שלכם. על אף שמדובר אולי בהשקעה נוספת, זוהי השקעה כדאית ומשתלמת לטווח הארוך.  

לסיכום

במאמר זה, כיסינו כמה מהשאלות החשובות ביותר לגבי בניית אתר רספונסיבי ומהי רספונסיביות בכלל. תהליך בניית אתר רספונסיבי הינו מורכב והוא מורכב ממספר שלבים. זה גם דורש הרבה זמן ומאמץ, כמו גם יכולות יצירתיו וטכניות כאחת. עם זאת, אם נעשה נכון, זה יעזור לך לייצר יותר לקוחות ולמקסם את היעילות העסקית על ידי המרתם לקונים קבועים.


אהבתם את המאמר? תרגישו חופשי לעשות לנו Follow!
Instagram
Tiktok
Facebook

שתף ברשתות החברתיות

One comment

כתוב תגובה

דילוג לתוכן