צור קשר

בעל עסק מגיע לך הטוב ביותר (מובייל)

צור קשר

בניית אתר קטלוג

בניית אתר קטלוג – תוכן עניינים

מבוא

השנים האחרונות ובמיוחד מאז תקופת הקורונה, הביאו לשינוי משמעותי בתחום חווית הקניות באינטרנט שהוליד את הצורך של בניית אתר קטלוג מהמם שכובש את לב הלקוחות. 

היום, ניתן למצוא אולי יותר מתמיד אתרים רבים מאוד שמציעים חווית קניות נעימה מהבית, חנויות של ממש, מבלי לצאת ולהתרוצץ.

חנויות אלו מאפשרות למפעילים שלהן לתפעל עסק רווחי ומשגשג בהרבה פחות הוצאות מאשר בחנות פיזית: אין צורך לשלם תשלומי שכירות וארנונה לחנות, אין צורך לעצב חלל גדול ויוקרתי ולשלם למעצב ולאנשי מכירות מנוסים ודי במחסן או חדר לאחסון המוצרים שנמכרים בחנויות האינטרנטיות.

מכירה באמצעות בניית אתר קטלוג הפכה לאטרקטיבית מאוד בשנים האחרונות ועתה נסקור את היתרונות והחסרונות של סוגי אתרי הקטלוג השונים.  

יתרונות בניית אתר הקטלוג

בניית אתר הקטלוג הוא מוצר המיועד באופן ספציפי עבור בעלי חנויות המבקשים להציג ולמכור את מוצרי החנות באופן קל, זמין ונוח, הן ללקוחות והן למפעילי החנות. 

אתרי קטלוג לעסקים בנויים באופן כזה שהלקוח יכול לראות לנגד עיניו את המוצר בצורה הנוחה והנעימה ביותר, הכוללת תמונה, מחיר, פרטים טכניים על המוצר, וזמינות המוצר.

מן העבר השני של האתר, יכול המפעיל לראות את כל הפרטים הקשורים לניהול המכירות של המוצרים שלו, מלאים, כמות מכירות, החזרות, מוצרים פגומים ועוד.

האלמנט החשוב ביותר של בניית אתר קטלוג הוא תמונות המוצרים ולוגו החברה, ולכן עיצוב אתרים מסוג זה הוא בסיסי באופן יחסי. לכן, אם אתם אנשי מכירות שרוצים למכור את מרכולתם ברשת האינטרנט, תוכלו להשיג את מטרותיכם באמצעות בניית אתר קטלוג מרשים ומהמם. 

כמו כן, מערכות הניהול של אתרים היום מאפשרות העלאת מלאים גדולים במהירות ובקלות, אפשרות להצגת תמונות רבות ותיאור המוצרים בקלות ובנוחות, מכל מסך ומכשיר חכם.

סוגים של אתרי קטלוג

ישנם שני סוגים עיקריים של אתרי קטלוג:

1. פיתוח ובנייה של אתר קטלוג מאפס על-ידי חברת בניית אתרים.

2. בנייה של אתר על בסיס של מערכת קוד פתוח שכבר קיימת.=

בניית אתר קטלוגי

בניית אתר קטלוג מאפס – מאפיינים

אתר הבנוי מאפס יכול להתאים את עצמו באופן מלא לצרכיו של הלקוח ולחנויות שאינן סטנדרטיות. 

בנוסף לכך, אתר כזה מאפשר להוסיף אמצעי קידוד נוספים שמטרתם אבטחה נוספת של החנות והגנה רבה מבחינת אבטחה.

עם זאת, חשוב לקחת בחשבון שפיתוחים עתידיים של החנות יתאפשרו ככל הנראה רק על ידי החברה שבנתה את אתר החנות כיוון שחברות רבות לא מעוניינות לקחת על עצמן פיתוחים על בסיס קוד סגור שבנתה חברה אחרת, מה שיכול להוות גם יתרון וגם חיסרון: מצד אחד ישנה סוג של תלות בחברה שבנתה עבורכם את אתר הקטלוג, אולם מצד שני האתר מתאפיין בייחודיות והתאמה אישית וגם ברמה גובהה יחסית של אבטחה והגנה.

בניית אתר קטלוג על בסיס קוד פתוח – מאפיינים

הפיתוח של אתר כזה עשוי להיות זול יותר כיוון שהוא מבוסס על בסיס קיים, אולם הוא נחשב לפרוץ יותר ולפחות בטיחותי. אתר כזה יוכל לקבל שדרוגים ועדכונים מחברות נוספות, מעבר לחברה שבנתה אותו, וברוב המקרים יהיו בו את כל המרכיבים הדרושים להפעלתה של חנות מקוונת. 

מאפיין שניתן לראות בו חיסרון משמעותי הוא שקוד סגור לא תמיד די גמיש כדי לספק צרכים ייחודים ואולי לא יהיה מותאם באופן מושלם לכל סוג של עסק, ובעיקר אם יש לעסק דרישות ייחודיות שאינן סטנדרטיות. 

איך בוחרים חברה מתאימה לתהליכי בניית אתר קטלוג מושלם?

חברות לבניית אתרים מציעות היום שירות של בניית אתר קטלוג מאחר והפך להיות מצרך מבוקש למדי. כאשר בוחרים חברה לבניית אתר קטלוג, חשוב לשים לב שהחברה שבוחרים היא בעלת ניסיון בתחום, ותדע להציע לכם את סוג האתר שמתאים ביותר עבור סוג העסק ודרישותיו.

ישנם מקרים שבהם תהליכי בניית אתר קטלוג אתר על בסיס קוד פתוח היא עדיפה, כיוון שהפיתוח היחסית זול שלה מאפשר לבעל החנות להשקיע יותר בעיצוב ובנראות של האתר ולהתאים אותו למובייל למשל. יחד עם זאת, ישנם מקרים שיש חשיבות רבה לפיתוח אתר קטלוג מאפס, כיוון שמדובר בחנות שלבעליה יש דרישות ייחודיות וספציפיות, כאלו שקוד פתוח לא יוכל למלא אותן.

חשוב לשים דגש על צרכי העסק ומטרותיו, ולאפיין את צרכי המותג יחד עם החברה שבה בחרתם לערוך בניית אתר קטלוג מדויק. חשוב לציין בפני החברה שבחרתם מה הפרמטרים החשובים לכם ובמה תעדיפו להשקיע יותר לפני בניית אתר קטלוג שיגדיל את אחוזי ההמרות. 

לסיכום

בניית אתר קטלוג היא דרך מצוינת להוכיח את המקצועיות והיכולות היצירתיות שלכם בתחומכם, ולהעניק ללקוחות דרך נוחה ונעימה להכיר את העין היצירתית שלכם פיזית, באמצעות תיק עבודות מרשים.


אהבתם את המאמר? תרגישו חופשי לעשות לנו Follow!
Instagram
Tiktok
Facebook

שתף ברשתות החברתיות

כתוב תגובה

דילוג לתוכן